söndag 9 januari 2011

Töväder

Idag är det ett riktigt töväder. Rasar massor med snö från hustaket. Låter som rena åskan när det dånar nerför takpannorna. Stod och hängde upp tvätt förut när det blev ett ras, lampan och innertaket skakade och det vibrerade i hela huset.
Likadant var det ute vid stallet, massor med snöras. Men det är skönt att det åker ner, blir ju tungt på taken nu när det är töväder. Risken för takras är stor då.
Läste nyss på Bergslagens räddningstjänst att det varit ett takras på ridhuset. Hade varit ryttare inte och ridit när det hände, de verkar ha haft änglavakt då de "bara" blev lindrigare skadade

När jag skulle åka hem från mor & far förut så var det knappt att jag kom upp för utfarten. Slirade bara, på 5:e försöket kom jag upp. Sen när jag kom hem så kom jag inte upp för vår garageuppfart, slirade bara. Morgan fick komma och hjälpa mig, han fick upp bilen. Han vågade ta lite högre fart än mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar