lördag 22 januari 2011

Klippning

I eftermiddag / kväll har jag ägnat tiden till att klippa Purris.
Vilken tid det tar alltså när man ska helklippa.  Men jag har en helt fantastisk häst. Han stod så stilla hela tiden. Stod och halvsov. Det är mattes älskiling det =)

I morgon ska jag klippa det sista finliret på honom med en mindre maskin, är svårt att komma åt med den stora överallt.

Akire har oxå fått sig ett bad idag. Lousie var snäll och fixade det. Det tackar man för. Är gott när man får hjälp. Tiden vill inte riktigt räcka till när man har barn.

Nu har skruttan nyss somnat. Jag ska passa på att ta hand om lite torr tvätt på ställningen så jag kan hänga upp den blöta som ligger i maskin.
Sen ska jag bara sätta mig i soffan framför tv och koppla av lite.

På återseende :)

2 kommentarer:

  1. Mimmi älskade oxå o bli klippt =).Va skönt att du har en hjälpreda.är inte gött o hinna allt när man har familj.

    SvaraRadera
  2. Kan jag tänka mig att hon var. Mimmi var rätt så lik Purris tror jag på det sättet. Båda älskar att bli ompysslade.

    Ja, hjälp kan man inte få för mycket av när man har småbarn =)

    SvaraRadera