torsdag 6 januari 2011

6 januari och ännu mera snö

Ännu mera snö har det kommit idag.
När jag åkte hem till Ölme så körde jag fast hemma. Som tur var så var pappa hemma och kunde få loss bilen. Sen när Morgan kom med lastbilen så körde han fast på stallplan. Nu är det iaf plogat på stallplan. Skönt det så man slipper pulsa i all snö.

Morgan och jag tog en tur till Karlstad för att köpa golvmatta till det ena rummet i stallet. Tindra fick vara hos mormor och morfar under tiden. Ville inte ha med henne ut i trafiken i onödan när det snöade så. Mamma hade tagit med Tindra ut på en tur i pulkan idag med. Skruttan hade varit överlycklig =)
Senare i eftermiddags och tidig kväll höll Morgan o jag på i stallet medans pappa var barnvakt. Har börjat att måla väggar, får fortsätta i morgon. Då ska vi även försöka hinna lägga in golvmattan.

Nu ikväll när jah kom hem till stan igen så höll jag på att köra fast igen utanför på vår gata. Var inte plogat, sent i kväll var de här, dåligt  tycker jag. De är ju till och med snabbare ute på landet med plogningen

1 kommentar:

  1. Ja, usch för denna snö, jag hoppas de lugnar ner sig med den snart.

    sv: oj, trodde inte de kunde ta så lång tid in nan mjölen försvinner. Ja, de sitter bra men de hänger med huvudet ibland när de sover.

    SvaraRadera