onsdag 5 januari 2011

Snö, snö och åter snö

Jisses vad det ska snöa. Tycker nog att det räcker nu.
Är inget kul att vara ute och köra bil i sådant här väder. Var till stallet förut och det var absolut ingen hit att åka på oplogade ölme vägar.
Hästarna fick komma in redan vid tvåtiden idag pga av detta skitväder. Var 4 stycken snö hästar som jag tog in
Åkte e 18 hem sen på kvällen, tänkte att den borde vara bättre. Men den var inte så mycket bättre än gamla vägen. Trafiken gick i ca 60-70 km jag låg där snällt sist i en lång kö. Sen märker jag att det kommer en lastbil allt närmare. Den lägger sig precis i baken på min bil, lite stressande var det. Men jag kunde inte göra så mycket iom att det var fullt med bilar framför. Vad gör då lastbilen, han kör förbi mig och tränger sig in framför mig, sen svänger ut igen och kör förbi nästa och sen in igen. Så där höll han på så länge som jag såg honom. Blir så arg, tycker faktiskt att de kan uppföra sig lite när de är yrkesförare och med tanke på hur vägunderlaget var så var det helt acceptabelt att trafiken gick lugnt

2 kommentarer:

  1. Hej.Va kul att du oxå skaffat blogg .Ja personligen gillar jag ju att det är vinter när det ska va vinter,men håller med dej inte kul o köra bil i detta väglag.Du frågade om min curry sås =) Jag gör helt sonika en vanlig redning som jag spär med kycklingspat o sen med mjölk o kryddar med mycke curry o även lite salt.Helt godkänd tycker jag.Och riskokarn är faktiskt det bästa jag köpt från tw;-) Kram

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Det lät ju enkelt.
    Ja, jag kände att det var dags att börja blogga lite. Och nu har jag blivit fast i det =)

    SvaraRadera