tisdag 28 december 2010

Vilken dag

Idag har varit en dag som man inte skulle ha klivit upp känns det som.

Dagen började egentligen i natt redan med en orolig dotter. Dåligt med sömn för både henne och mig.
Därefter så vaknade hon mycket tidigare än vad hon brukar i morse och i och med det så började dagen även med en grinig dotter. Klockan 10 var vi iaf ute i ölme.Tindra fick vara hos mormor & morfar medans jag gick till stallet, hovslagaren var där till hästarna och skodde om dem. Sen när han var klar så var det dags för att ta ut hästarna som nu var mycket pigga efter att ha fått stå inne lite extra idag.

Sen skulle vi suga upp all gammal isolering på stalltaket för att lägga på ny sedan. Då strejkade lastbilen. Var bara för Morgan att börja reparera den. Sen ringer Fredrik & Christer och säger att de har krockat på e18 i höjd med ristjärn. Fredrik hade även sin lilla son med sig. Det var bara att slänga sig i bilen mot Karlskoga för att hämta upp dem för att sedan köra dem till sjukhus för koll av Devin så att inte han hade fått nån skada i krocken. Som tur är verkar det gått bra med alla tre. Bara bilen som blev totalt skrot. Efter detta vände vi hemåt för att fortsätta vid stallet igen, ja då går det inte att flytta på lastbilen, är punktering på ena däcket.

Nu ikväll när jag skulle åka hemåt så fick jag släng på bilen. Även fast jag körde lugnt. Men det är så förbaskat spårigt och halt på gamla e18 mellan stolpen  och stallet. Det gick iaf bra och tur var väl det då Tindra var med i bilen.

Nu ikväll rev katterna ner en stor blomma med porslinskruka från fönstret. Blomjord och porslin överallt blev det. Bara att börja städa

Ja så här har det hållit på idag, bara en massa krångel. Hoppas att morgondagen blir bättre.

Morgan sitter och tittar på tv, Tindra leker på golvet
Nu ska jag ta och hänga tvätt, vika tvätt, plocka in rena kläder i garderoberna. Sen ska jag se om lillskruttan är trött så att det går att lägga henne. Därefter ska jag ställa mig i en varm dusch efter det blir det att försöka varva ner.

På återseende =)

1 kommentar:

  1. oj, vilken otursdag, hoppas denna dagen har varit bättre.
    Lite svårt att kommentera på din blogg ibland, många steg :)

    SvaraRadera