tisdag 21 december 2010

Hund på vift

Glömde ju berätta..
I middags när jag kom hem från frissan så satt det en hund i vår trädgård. Mycket frusen var han och mycket mager tyvärr :(
Pratade med en granne om hon visste vems det var med hon hade ingen aning. Hon trodde att den hörde till oss att vi hade gäster och att den inte fick följa med in. Hallå !!! Vem lämnar en hund sittandes ute i - 20 graders kyla ?
I vilket fall så tog jag med honom in. Han fick bli instängd i ett rum då vi redan har Shadow och framförallt Tindra. Man vet ju aldrig med okända hundar.

Ringde till polisen, satt i kö i ca 30 min innan jag kom fram. Talade om mitt ärende, de sa att vi skickar en patrull och tittar på hunden. Ok sa jag, väntade och väntade. Inga poliser kom. Tillslut så ringer telefon, då var det hundens ägare som ringde.
Ägaren kom och hämtade vovven. Verkade vara lite "kuven" den hunden, blev väldigt osäker när husse kom :(

Var skönt att den kom till rätta iaf till sin ägare. Hade blivit lite svårt att haft en främmande hund här en längre tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar