måndag 7 februari 2011

Olycksdag :(

I går var det en olycksdag för mig. Halkade ute och drog mig i backen ordentligt :(
Detta hände vill tolv tiden på middan. Mor & far fick va barnvakt och Morgan följde med till akuten i karlstad. Och där tog det tid......
Åkte därifrån kl 21.  8 timmar......................


Hade sådana smärtor i högerarmen så jag var svimfärdig. Morgan fick gå o säga till om att jag var tvungen att få en säng. Klarade inte att vara uppe. Blev lite bättre när jag fick ligga ner.

tillslut så fick jag träffa en doktor, därefter så var det röntgen. Röntgenkillen var inte glad på de på akuten. Jag hade inte fått något smärtstillande, han förstod inte varför de inte hade gett mig något. jag sa att han fick försöka dra i armen då jag inte klarar att röra den, men han klarade inte att se mig i sådana plågor när han försökte. Så de fick inga plåtar på insidan av underarmen. Men doktorn var nöjd med det ändå.

Prognosen blev fraktur på armbågsleden :( Går nu med mitella och måste hålla armen helt stilla. Är tydligen direktiv nu att man inte behöver gips utan att det räcker med mitella. På det sättet så spar de ju tid, inga återbesök :(

Idag har jag fortfarande mycket ont i underarmen, hoppas att det inte har hänt något där oxå

Mamma har varit snäll och hjälpt mig med Tindra, hon bor här hos mig igår tom i morgon. Sen börjar hon jobba igen. Men då måste Morgan va hemma för jag klarar inte nåt just nu. Pappa är snäll och fixar stallet med mockning och fixar höpåsar osv

Tindra som annars är väldigt klängig på mig, verkar förstå att jag inte klarar henne nu. Hon går direkt till mormor eller pappa.

Nä, nu orkar jag inte skriva mer.
På återseende

ps. ta det lugnt när ni är ute i halkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar