tisdag 20 mars 2012

Tisdag 20 mars

Började dagen med att åka till stallet och ta ut hästarna.
Därefter gick Tindra och jag upp till mor & far. Jag la mig och vila lite på soffan då jag bara har sovit 2 timmar nu på morgonsidan.

Efter lite vila så fikade vi och därefter blev det stallet igen. Mockning och hövägning  och lite staket fixande :)

Fixade sen upp lite extra trådar på staketet, nersidan av trädgården mot hästhagen. Dessa trådar är till för att hålla barnen inne i trädgården och inte krypa in till hästarna. Självklart så är strömmen bortkopplad på de.

Dax för lite lunch och sen försöka få Tindra att sova lite middag. Hon ville inte sova men vilade lite iaf.

Pappa höll lite koll på Tindra och jag tvättade fönster. Stora rummet är klart och likaså köket. men vilken tid det tar med dessa gamla fönster. Ett fönster får ju 4 stycken sidor att tvättas.

Tacka vet jag de nya vändbara fönstrena, de är mycket enklar bara att stå inomhus hela tiden och snurra på fönstret :)


Har fastnat för Lucy, hon är en trevlig häst. Lite nerver men snäll. Kommer så fort jag ropar på henne. Står gärna och myser med mig och älskar att bli borstad :) Är lite kul att hon gör så då hon tydligen kan vara lite svår annars att få tag på.

Nu i kväll innan jag tog in hästarna så borstade jag av dem allihopa ute i hagen. Är så skönt med detta väder när kan man stå ute och borsta de :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar