lördag 24 mars 2012

Fredag 23 mars

Vaknade idag igen med en kraftig yrsel så började dagen med att ta det lugnt.
Lite senare på fm började det släppa lite så då passade jag på att plantera om några blommor.  Sen åkte Tindra och jag till Ölme. Tindra somnade i bilen så då passade jag på och mockade, fixade höpåsar mm.

Tindra hade premiär för detta år  med att leka i sandlådan. Hon satt där bra länge. Har varit flera gånger som hon vill ha lekt där men sanden har varit frusen, så idag var det en glad skrutta :) Jag och pappa satt med och njöt i det fina vårvädret.

Efter ett tag gick jag in och började förbereda för kvällsmaten. Passade även på att tvätta lite mer fönster åt mor. Nu har jag bara ett rum kvar på nedervåningen åt henne.

Efter det gick jag till stallet igen. Hade 4 stycken lerhögar till hästar ute i hagen.

Spirren hade fortfarande lite känningar i ryggen så det blev en promenad plus arbete från backen med honom.
Han verkar få ont i ryggen så fort han har jobbat på bra och går i rätt form. Antagligen träningsvärk då han är rätt så muskelfattig över ryggen. Han har iaf ätit upp sig nu och kommit "tillbaka" Nu är det bara muskler som saknas :)

Lucy fick lite miljöträning och promenad. Hon är lite stirrig och nervig men mycket är bara fjanterier. Blir bättre för varje dag. Ska se om jag hittar något bett till henne i mina gömmor. Känns som det är dags att hon lär sig att ha ett träns på sig. Hon har haft bettlöst träns på sig men vill gärna lära henne att ha ett bett oxå. Känns som jag får lite mer kontroll på henne då vid hantering. Nu är hon lite tråkig med att springa på en när hon blir rädd.

Purris och Akire fick sig en rejäl avborstning. Vad tror ni Akire gjorde sen när jag var klar... Går och lägger sig och rullar igen..... Var bara borsta honom igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar