tisdag 13 mars 2012

Måndag 12 mars

En underbar dag har det varit i dag.
Tindra o jag åkte till ölme vid 10 tiden. Pappa va vid stallet o eldade upp hösilage som varit dåligt. Mamma följde med till stallet oxå. Mor o Tindra grillade korv över brasan. Det tyckte Tindra va mycket gott som mellanmål :)

Fortsatte med det vanliga stallpysslet. Mockade 3 boxar och fick en ½ kärra med skit. Tycker att halmpelletsen är helt underbar att ha som strö. Sen var det dags att fylla upp en massa höpåsar. Det tar sin lilla tid att göra det.

Sen skurade jag av Akires box, Var välbehövligt. Försöker att tvätta av väggarna iaf varannan vecka men tyvärr har det varit lite eftersatt nu.

Till lunch tog vi smörgås och som efterrätt ris ala malta. Det va mumma det :)

När jag skulle åka hem på em så somnade Tindra i bilen. Hann inte ens upp till stolpen så jag vände tillbaka till stallet så fick skruttan sova i bilen och jag passade på att borsta av hästarna. Stod 1 ½ timma i det fina vädret och borstade på dem. Blev lite mindre hår på dem men destå mer på mig :)

Tindra ville inte sova på kvällen efter drygt 1 ½ timma så kom hon till ro. Så kl blev 22,40 innan hon somnade

 Som vanligt jobbade Morgan över han kom hem efter 22 tiden.


3 stycken soldyrkande hästar :)


Akire

Spirren

Purris


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar