torsdag 24 november 2011

22 nov

Nu har det gått 6 dagar sen jag slutade med pencillinet. Känner att jag har blivit sämre har fått svårt för att andas igen, halsont, feber och har fått en sådan hosta. Hostan är värst på kvällen och natten, nu kan jag inte sova om nätterna pga att jag hostar så.
Är lite bättre om jag sitter upp i sängen så det inte blir så mycket tryck över bröstet. Men hur lätt är det att sova sittandes ....

Ringde i morse till vårdcentralen, fick inte Jimmy som jag är listad hos, han var redan fullbokad för dagen.
Fick någon annan utländsk doktor som inte var nåt att ha. För det första så ignorerar han mig bara och tar in andra patienter som egentligen är efter mig. Påpekar detta på ett fint sätt för honom. Det skulle jag inte gjort !
I vilket fall så fick jag tillslut komma in 1 timma sen. Blir undersökt och säger som det är, vad mina besvär är osv. Känner mig lika dålig som innan pencillinkuren. Doktorn bara avfärdar mig... Virus säger han, ta panodil. Får du mer feber så kan du återkomma (hade 38,6 men var tydligen välkommen om jag hade över 39) Är lågtempare så 38,6 känns på mig.

Om jag får honom någon mer gång så kommer jag inte gå iväg. Sån urusel doktor och illa bemött som jag blev.... nej tack till han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar